728b.gif

Dungeon Siege 2 – jak zprovoznit LAN hru?

26.02.08 19:48 | Internet | autor: DXP (profil) | Čteno: 9282x |
Nic mocUjde toPrůměrDobréVýborné (1 hlasů, prům.: 1.00)

Dungeon Siege 2Nedávno jsem se známým oprášil postarší, leč kvalitní, RPG hru Dungeon Siege 2. Naše plány byly jednoduché, zahrát si po síti – přes Hamachi – kooperativní mód; jaké však bylo naše rozčarování, když hra zoufale odmítala spolupracovat. Nezbylo tedy, než osedlat Google a jít se opět pídit po příčině. Nutno na úvod dodat, že v důsledku je DS2 síťově vyřešena vyloženě debilně, což vyplyne z dalších řádků.

Problém vypadal tak, že jsme se viděli v Lobby room (tzn. místa, kde se scházejí hráči a čekají na založení hry), mohli jsme chatovat, ale pokud někdo z nás založil hru, tato již nebyla vidět, přestože se do chatu napsala hláška ve smyslu Player X has entered a game Y.

Dungeon Siege

Popíši zde jednotlivé (neúspěšné) kroky, které jsme podstoupili, než jsme rezignovali:

  1. Kontrola verze her, nastavení a propustnosti Hamachi a nastavení firewallu Windows.
  2. Aplikace patche 2.2.
  3. V dizkuzních fórech jsem se dočetl, že pro aplikaci tohoto patche je třeba zkontrolovat ve službách, zda-li je spuštěna podpora Ultra Plug’n'Play:
    Start -> Spustit -> services.msc -> Hostitel zařízení UPnP
    Tuto jsme měli oba spuštěnou, a tak se přišlo na finální zjištění.
  4. Pro správnou funkčnost musí mít host (tj. zakládající) deaktivavaná všechna síťová rozhraní kromě toho, na kterém plánuje hrát (!). Těm bystřejším z vás již jistě došlo, že tato úžasná „feature“ zabraňuje hraní po Hamachi, protože v takové chvíli má uživatel aktivní rozhraní minimálně dvě.

Napadlo mě, jestli problém nebude pouze v tom, že hra naslouchá pouze na jedné fyzické síťové kartě a další rozhraní ignoruje (což by se teoreticky dalo vyřešit např. přidáním záznamu do routovací tabulky ve Windows), výpis z TCPView ale ukázal, že hra naslouchá na všech aktivních rozhraních, takže problém skutečně tkví v ní.

Žádný jiný způsob, jakým hru po Hamachi zprovoznit, mě nenapadl. Je nicméně možné, že tento krátký článek pomůže někomu, kdo bude mít problémy na skutečné LAN, což by v dnešní době běžně dostupných BT modulů a IEEE1394 rozhraní neměla být výjimka.

PS: Pokud někoho sítově zdatného napadá ještě nějaký trik/workaround, jakým by se mohla hra nechat ošálit, neváhejte a kontaktujte mě na můj email dxp.blog@gmail.com.

336b.gif

Líbil se ti tento článek? Ukaž ho i ostatním! Pro snadné přidání odkazu na Facebook, Linkuj.cz nebo Twitter klikni na jednu z ikonek výše a nech další, ať si článek také přečtou.

2 odpovědí na článek Dungeon Siege 2 – jak zprovoznit LAN hru?

  1. Zdravim,
    pokud jsi nějak vyřešil připojení tak mi prosím napiš návod jak to rozchodit na výše uvedený e-mail. Díky Spurný

  2. No riesenie je jednoduche. Funguje to bez opatchovania hry to je na verzii 1.0 :-) na ENG forach to vysvelili, ze patch 2.2 obsahuje fix hry, ktory brani hamachi,
    Inak mam original tuto hru a som milovnikom klasickych starych RPG titulov. Hra to primalo ludi a teda multiplayer straca svoje caro

Zanechat odpověď